Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
відділ історії зарубіжної філософії
сектор історії східної філософії
25вересня 2018, 16:00
к. 327
СЕМІНАР ДОСЛІДНИКІВ
СХІДНИХ ФІЛОСОФІЙ
Засідання CXVІІ
Тема засідання:
Традиції суфізму в
Пакистані
Доповідач:
Олена Борділовська, доктор політичних наук, доцент
Інституту міжнародних відносин КНУ імені Тараса Шевченка
Співдоповідач-диспутант
(respondent):
Олег Ярош, кандидат філософських
наук, завідувач сектору східної філософії
відділу історії зарубіжної
філософії
Інституту філософії ім. Г.С.
Сковороди НАНУ
ЗАПРОШУЄМО УСІХ ЗАЦІКАВЛЕНИХ!
Доповідь присвячена найбільш відомим
постатям суфійської традиції в Західній Індії, яка тепер є частиною Пакистану –
СаїдуУсмануМарванді, більш відомому як ЛалШахбазКаландар(1177–1274) та Шаху
АбдулЛатіфуБітаї (1689–1752). Їх розділяє декілька століть, але їхні настанови
і погляди надзвичайно схожі, і час над ними немає сили, обидва суфії є
поборниками миру і толерантності, рівності представників різних релігій. В
Індії суфізм мав свій характер, і найяскравіше він проявився саме в традиції
сіндгі. Якщо для мешканців провінції найбільш улюблений герой – Шах АбдулЛатіф,
який творив поезії мовою сіндгі, то загалом в Південній Азії і у світі більше
відомий ЛалШахбазКаландар, в першу чергу завдяки відомій пісні «МастКаландар» в
жанрі каваллі, яку знають і співають мусульмани, сікхи та індуси,
оскільки це – квінтесенція суфійський поглядів і найкращий взірець відданості
Богу.
Місця упокоєння обох поетів-містиків і
духовних наставників знаходяться в теперішній пакистанській провінції Сіндг, в
окрузі Джамшоро, де автору доповіді довелося побувати нещодавно. Власне, ідея
поділитися враженнями і деякими знаннями народилася саме після відвідин цих
святих місць, оскільки мало хто зі співвітчизників там бував.
Також є бажання озвучити власні роздуми
про підґрунтя суфійської традиції саме в цьому куточку Південної Азії та певною
мірою розвіяти стереотипи про культуру і суспільну традицію сучасного
Пакистану. З такої метою спробуємо відповісти на питання: Пакистан – держава
мусульман Південної Азії чи мусульманська держава? Батьківщина терористів і
фундаменталістська країна? Держава, у якій немає місця представникам інших
держав і релігій?
Питань багато.Чи існує
Індо-Пакистанський субконтинент? Історична пам’ять і національна ідея: чи можуть
вони співіснувати? Як примирити минуле і сучасність і з чим йти у майбутнє?
Нарешті, буде можливість почути корисну
інформацію про дослідження суфійської традиції в сучасному Пакистані, і саме в
Карачі – столиці провінції Сіндг.
Немає коментарів:
Дописати коментар