середу, 19 вересня 2018 р.

Традиції суфізму в Пакистані: семінар дослідників східних філософій запрошує всіх!

Інститут філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України
відділ історії зарубіжної філософії
сектор історії східної філософії


25вересня 2018, 16:00
к. 327

СЕМІНАР ДОСЛІДНИКІВ

СХІДНИХ ФІЛОСОФІЙ


Засідання CXVІІ

Тема засідання:
Традиції суфізму в Пакистані

Доповідач:
Олена Борділовська, доктор політичних наук, доцент Інституту міжнародних відносин КНУ імені Тараса Шевченка

Співдоповідач-диспутант (respondent):
Олег Ярош, кандидат філософських наук, завідувач сектору східної філософії
відділу історії зарубіжної філософії
Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАНУ

ЗАПРОШУЄМО УСІХ ЗАЦІКАВЛЕНИХ!


Див.:

Доповідь присвячена найбільш відомим постатям суфійської традиції в Західній Індії, яка тепер є частиною Пакистану – СаїдуУсмануМарванді, більш відомому як ЛалШахбазКаландар(1177–1274) та Шаху АбдулЛатіфуБітаї (1689–1752). Їх розділяє декілька століть, але їхні настанови і погляди надзвичайно схожі, і час над ними немає сили, обидва суфії є поборниками миру і толерантності, рівності представників різних релігій. В Індії суфізм мав свій характер, і найяскравіше він проявився саме в традиції сіндгі. Якщо для мешканців провінції найбільш улюблений герой – Шах АбдулЛатіф, який творив поезії мовою сіндгі, то загалом в Південній Азії і у світі більше відомий ЛалШахбазКаландар, в першу чергу завдяки відомій пісні «МастКаландар» в жанрі каваллі, яку знають і співають мусульмани, сікхи та індуси, оскільки це – квінтесенція суфійський поглядів і найкращий взірець відданості Богу.
Місця упокоєння обох поетів-містиків і духовних наставників знаходяться в теперішній пакистанській провінції Сіндг, в окрузі Джамшоро, де автору доповіді довелося побувати нещодавно. Власне, ідея поділитися враженнями і деякими знаннями народилася саме після відвідин цих святих місць, оскільки мало хто зі співвітчизників там бував.
Також є бажання озвучити власні роздуми про підґрунтя суфійської традиції саме в цьому куточку Південної Азії та певною мірою розвіяти стереотипи про культуру і суспільну традицію сучасного Пакистану. З такої метою спробуємо відповісти на питання: Пакистан – держава мусульман Південної Азії чи мусульманська держава? Батьківщина терористів і фундаменталістська країна? Держава, у якій немає місця представникам інших держав і релігій?
Питань багато.Чи існує Індо-Пакистанський субконтинент? Історична пам’ять і національна ідея: чи можуть вони співіснувати? Як примирити минуле і сучасність і з чим йти у майбутнє?
Нарешті, буде можливість почути корисну інформацію про дослідження суфійської традиції в сучасному Пакистані, і саме в Карачі – столиці провінції Сіндг.


Немає коментарів:

Дописати коментар