середу, 22 листопада 2017 р.

Філософія в Києво-Могилянській Академії 17-18 ст. під каву: відеолекції від Миколи Симчича

Мало хто знає, що таке українська філософія 17- 18 ст. Здебільшого уявлення обмежуються Сковородою і “була така собі Могилянка, а Могилянка це Сковорода”. Навіть ті, хто знають про барокову епоху і про Мазепу, не кажучи вже про Петра Могилу, Інокентія ГІзеля, Касіяна Саковича чи Мелетія Смотрицького - слабко собі уявляють, чому і як українські тогочасні філософи та професори були залучені до загальноєвропейських інтелектуальних процесів.
Що ж спільного між філософією 17 ст. в Україні та Іспанії? Між Феофаном Прокоповичем чи Георгієм Кониським та другою схоластикою?
Завдяки ВІдкритому православному університету Святої Софії - Премудрості на YouTube опубліковані лекції про філософію в Києво-Могилянській академії нашого колеги, співробітника відділу історії філософії України к.філос.н. Миколи Симчича. Сам п. Микола давно досліджує філософські курси Києво-Могилянської академії.
Ви дізнаєтесь багато чого нового - тож запрошуємо до перегляду.

1. Філософія в КМА. Передісторія.
1.1. Філософія в КМА. Передісторія.

1/2. Філософія в КМА. Передісторія.

1/3. Філософія в КМА. Передісторія.

2. Система освіти у КМА та джерела для дослідження її філософії.
2/1.


2/2.

2/3.

3. Ранньомодерна схоластична філософія.
3/1.

3/2.

3/3.

4. Зміст філософських курсів: діалектика.
4/1.

4/2.

4/3.

5. Зміст філософських курсів: логіка
5/1.

5/2.

5/3

6. Зміст філософських курсів: фізика і метафізика
6/1.

6/2


6/3.


7. Могилянська філософія в контексті Рос. імперії 17-18 ст.

7/1.

7/2.

7/3.

8. Спадщина могилянських професорів як об'єкт дослідження.
8/1.

8/2.

8/3.

8/3.

9.



Додаємо також частково пост п. Миколи:
Ще раз хочу подякувати  Насамперед, о. Богдану Огульчанському, який мене запросив, організував запис і прослухав усі мої лекції вживу. Та Леоніду Гудкову, який проводив зйомку і монтаж.
Крім того, хочу сказати кілька слів про цей незвичний для мене проект.
Лекції знімалися на території Софії Київської у Брамі Заборовського. (Ніколи до того не думав, що можна читати лекції у брамі ).
Кожна лекція триває одну годину і розбита на три двадцятихвилинки. Це для того, щоб легше можна було переглядати в інтернеті. П’єш собі каву і дивишся лекцію про філософію в КМА. Поєднуєш корисне з приємним .
Насправді, для мене це був чи не найбільший челенж. Потрібно розрахувати матеріал так, щоб вмістити інформацію на 20 хв. Деколи виходило замало матеріалу і доводилося розтягувати. Але найчастіше його було забагато, і тоді треба було скорочувати або прискорюватися під кінець лекції.
Ще одним викликом була відсутність аудиторії. Я звик читати лекції перед студентами, які, зазвичай, щось питають. Або принаймні по їхніх очах бачиш, чи матеріал сприймається, чи – ні. Камера, на жаль, очей не має . Розказувати без фідбеку, повірте, дуже некомфортно. Слава Богу, на деякі з лекцій мені вдалося відшукати слухачів-волонтерів. Всім їм дуже за це дякую: це – Ярослава Стратій, Оксана Шеремета, Дмитро Гордієнко, Ярослав Кузишин, Юрій Іленков, Володимир Литвинчук, Христина Макар.
Звичайно, я намагався зробити лекції максимально доступними для широкої аудиторії і підійти до феномену могилянської філософії з різних боків.
Свідомий, що це не зовсім вийшло. З одного боку, матеріал схоластичної філософії достатньо складний, і сильного його спростити – завдання непосильне. З іншого – мої наукові зацікавлення також позначилися на курсі – теми, з якими я більше працюю, представлені в курсі краще.

Буду вдячний всім, кому це цікаво, за перегляд. Зауваження і коментарі заохочуються

Немає коментарів:

Дописати коментар